14. mars 2011

Tovet vinveske

På søndag skulle vi i bursdag,og kom på litt sent at vi ikke hadde noen gave..
Og en flaske vin er aldri dumt å få + strikking er gøy = vinveske til "bursdagsbarnet".. :D

Oppskriften:
Legg opp 7 masker på 3-4 strømpepinner. (Her sleit jeg veldig,det var jo så smått.Når jeg endelig fikk koblet det sammen,var jeg nødt om å strikke ett par omganger,for å få sett om det ble koblet rett).
På første omgang skulle man egentlig øke i hver maske = 14 masker.Dette gjorde jeg da på 3 eller 4 omgang.
Så skulle jeg øke hver 3.maske,annenhver omgang,til jeg hadde 42 masker.

Deretter strikke 75 omganger rettstrikk. (Her merket jeg hver 10.omgang,så jeg slapp å telle så masse).

Etter de 75 omgangene,fordelte jeg maskene på to pinner,og strikket hver del for seg.
Dette blir da håndtakene.
De 2 første,og de 2 siste maskene skal strikkes rett sammen på de rette omgangene.
Strikk vrangt tilbake.
Gjentok dette til jeg hadde 7 masker igjen.
Så strikket jeg 16 omganger,og felte av. Strikket den andre siden på samme måte,og sydde sammen etterpå.

Tovet det på 40 grader kortvask,sammen med 3 ss grønnsåpe og ett håndkle :) Det ble helt perfekt :)

Garn: Østerdalsgarn (Nille,det grønne) og Gjestal Ullteppegarn (stripene)
Pinnenr: 5.


Broderte på en E - fornavnsbokstaven til mottakeren :)
Her fant jeg oppskriften: Detlillehuset

----
Jeg driver også med en genser til Tobiasen,men det er raglanfelling på den *bø*
Noe jeg aldri har gjort før,så jeg utsetter og utsetter...
Men jeg er ivrig på å bli ferdig,så det er bare å ta fatt på siste armen..

Ha en fin kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne inn en kommentar her!