5. des. 2010

Jeg koser meg om dagen

Selv om julen nærmer seg med stormskritt,så koser jeg meg masse om dagen.
Jeg strikker julegaver,jeg lager andre julegaver ;) Og jeg har fått unna en hel masse julegaver på Jessheim idag.Det er deilig å se at man nærmer seg NOE,selv om det er mye igjen fortsatt.
I morgen på 2.advent,skal vi sette sammen pepperkakehus og pynte det,og pakke inn de julegavene vi har til nå.

Idag har jeg laget iskonfekt,etter inspirasjon fra denne bloggen Villa Perlesukker
Utrolig mange morsomme og fine måter å lage deilige kaker og konfekter på her altså.
Jeg gjorde en litt annen vri enn henne,men skal nok prøve hennes versjon en gang også.

Jeg kjøpte 200 gram melkesjokolade (her tror jeg man kan bruke akkurat hva man vil),og 150 gram delfiafett. Dette smeltet jeg sammen i mikroen.
Jeg kjøpte søte små hjerteformer på Åhlens idag,som jeg fylte ca halvparten med sjokoladeblandingen. Jeg tok nok litt for mye,men godt likevel :)


Så smeltet jeg nougat i ett vannbad,og tok en teskje med dette oppi hver form

Og voila: Deilige iskonfekt som smaker himmelsk,og spesielt med nougaten i midten :)
De ble ikke helt fine sånn sett,men pytt pytt,de smaker like godt :)
Prøv dere også,jeg lover dere kommer til å digge det!



God natt og sov godt :)

1 kommentar:

Legg gjerne inn en kommentar her!