5. mai 2010

En virkelig utfordrende dag!

Det er når 2åringen din har 39 i feber,men ikke er syk..
For da fungerer han jo normalt,men man må jo ta hensyn til feberen,og kan ikke gå i barnehagen!
Og i tillegg startet dagen klokka 5,men vi fikk lurt han til å duppe med oss til klokka 6,da sto far opp med sønn! ;)Og mor fikk sove til kl halv ni.
Etter det måtte mor og sønn klare seg selv,og selv om mor hadde fått sove en stund lenger,så er ikke mor helt frisk enda.Dermed var hun også litt ekstra trøtt,og med en bøllete,nesten-syk gutt,som omtrent krøp oppetter veggen her av kjedsomhet,så lurte hun fælt på hvordan resten av dagen skulle gå..

Først så la vi oss for en hvil i 11:30-tiden.Vi sov begge søtt i ca 1 time.
Og det gjorde faktisk underverker for store og små!
Så bestemte jeg meg for at vi kanskje skulle ta en liten tur ut.
Var litt skeptisk til det,siden han tross alt har feber,men vi gikk bare på lekeplassen nedenfor huset.
Og utflukten varte ikke så lenge,sånn ca 20 minutter,for da ble visst lillegutt lei av å være ute også.. ;)
Så da gikk vi inn,og vi lekte videre inne,med byggeklosser og Drømmehagen-figurer,vi så på Teletubbies,bilder av mormor,bestefar,tanter og onkler.Han skulle vise meg hvor jeg hadde øynene mine,ørene og nesa,og vi skulle synge Bake kake!
Også lagde vi oss tomatsuppe med egg og makaroni,og mor fikk seg en humre-stund,når hun så hvordan lillegutt skulle prøve å få en skje med suppe inn i munnen!
Men utrolig nok,han fikk i seg nesten en hel skål med suppe!
Men..han måtte ha ett bad etterpå,så vi koste oss på badet en halvtimes tid,vasket og såpte,badet gakk-gakken og hesten,sprutet utover hele badegulvet (og mamma),og vi klipte negler,gredde hår og smurte inn!

Og plutselig,så kom pappa hjem! <3
Vi lekte litt til,med sklia hans,og postmann Pat-bilen!
Plutselig var det leggetid.. Dagen gikk jo veldig fint likevel den,selv om det var en periode jeg lurte fælt på hvordan det skulle gå!

Jeg er så takknemlig for hver dag jeg får med den lille gutten min!
Verdens herligste gutt,som nå også har begynt å hviske: "Eske deg,mamma'n min!"

1 kommentar:

  1. Åh.. Den dagen lät helt fantastisk. Jag saknar gullet otroligt mycket nu jag.. :(

    SvarSlett

Legg gjerne inn en kommentar her!